Skip to main content

Mijn Auto is van oorsprong een 1.7 uit 1971. Ik heb hem in 2007 via internet gekocht in Californië. Alle papieren inclusief de aankoopnota, onderhoudboekjes, instructiehandleiding en reparatierekeningen zitten er nog bij. De auto is tot 2007 steeds in Californië geweest dus van roest is gelukkig geen sprake. De vorige eigenaar heeft een aantal zaken aan de auto veranderd. Zo is er een 2.0 liter en side-shift bak uit een 73er gemonteerd, zijn de voorremmen vervangen door geventileerde 911 schijven en remtangen en zijn 5 gaats fuchs velgen gemonteerd. Ik heb het interieur nog aangepast met deurpanelen en een middenconsole uit een 74er. De auto is dus niet meer origineel, maar wel met originele Porsche spullen aangepast.

Ik ben al sinds 1970 gek van de 914. Een oom van mij kocht er toen een in Duitsland, welke hij zelf geëxporteerd heeft naar de Verenigde Staten. Met die auto kwam hij toen bij ons langs en dat maakte een behoorlijke indruk op mij. In 2000 kocht ik mijn eerste 914, een koperkleurig (eigenlijk meer roestkleurig) exemplaar. Daar hebben we veel lol mee gehad, maar die was gewoon op. In 2005 hebben we toen we in de VS op vakantie waren een rode 914 2.0 aangeschaft en deze naar Nederland geëxporteerd. Deze auto was ook in uitstekende staat, maar ik viel helemaal voor de Fuchs velgen op de gele. En geel is altijd mijn lievelingskleur geweest voor een 914, vandaar dat we die naar Nederland gehaald hebben. Intussen is de rode doorverkocht naar iemand uit België.

We gebruiken de 914 regelmatig, veel ritten met de 914 club en ieder jaar gaan we er een lang weekend mee naar de Eifel. Dit jaar voor het eerst met 14 andere 914's erbij van de club. Dat was een super gezellig weekend en we hopen dat er nog veel zo volgen!

 

 

 

Eerstvolgende evenementen

  • Technische sleuteldag 27 juni 2020 (AFGELAST)